Małe firmy w USA i ich wizerunek - KristinArt Pracownia Kreatywna - KristinArt Pracownia Kreatywna

Przejdź do treści

Małe firmy w USA i ich wizerunek

KristinArt Pracownia Kreatywna
Opublikowany przez w Odzież reklamowa ·
Tags: usapolskaodzieżreklamowahaftkomputerowy
Hej!
W tym blogu chciałbym napisać kilka słów dotyczących wizerunku niewielkich firm, czy nawet jednoosobowych działalności.
Pewnie wszyscy z was, doskonale znają programy takie jak Discovery Channel, National Geographic, czy nasz rodzimny HGTV oraz inne im podobne.
Oczywiście chodzi mi w tym momencie strikte o produkcje amerykańskie jakie są, bądź były emitowane, a jest ich całkiem sporo: Gorączka złota, Amerykański chopper, Najniebezpieczniejszy zawód świata, Autostrada przez piekło, Gwiazdy lombardu, Specjaliści od megaakwariów itp. do tego cała gama przeróżnych programów o remontach czy poszukiwaczach różnych skarbów.

          

Osobiście mi się zawsze podobało to, że tam, każdy stara się reklamować swoją firmę na każdym kroku. Nie ma znaczenia czy to będzie New York czy krańce Alaski. Amerykanie mają swój "kult flagi", ale ten kult przeniósł się również na dziedziny zawodowe. Jeśli firma jest konkretna, odnosi mniejsze lub większe skucesy, trzeba to pokazać na każdym kroku, w tym w wyglądzie swoim czy pracowników, którzy tworzą razem zgrany zespół i świetną formę reklamy. Również tyczy się to firm jednoosobowych, jeśli prowadzi się taką "firemkę" to z pewnością, dobrze ubrani - oznakowani, jesteśmy w stanie być bardziej zapamiętani przez zleceniodawcę czy osobą postronną. Trzeba zdać sobie sprawę, żę to jak wyglądamy świadczy poczęści o tym jak wykonujemy swój zawód i jak jesteśmy postrzegani przez naszego potencjalnego zleceniodawcę.

Teraz przedstawię Wam krótką historyjkę z życia wziętą, swoisty test społecznościowy ;)
Jakiś czas temu, kolega robił u nas w domu generalny remont, chłopak obrotny, pracowity, czasami nażekał na brak pracy, jak to w budowlance bywa. Po zakończeniu prac, w bonusie dostał od nas kilka koszulek, kilka polówek, dwie pary spodni "ogrodniczek", dwie kurtki do pracy - wszystko ładnie oznakowane. Na kurtce i koszulkach, na plecach, zawarliśmy kilka podstawowych informacji, czym się zajmuje (gipsowanie, malowanie, itp.) tak, żeby całość była spójna i czytelna, numer telefonu i logo. Spodnie natomiast zostały oznakowane z przodu na "klapce" i na nogawce. Ogólnie wyglądało to konkretnie.
Nie trzeba było długo czekać na efekty :) Wiadomo, że prace remontowe nie mogą się odbyć bez wizyt w marketach budowlanych czy hurtowniach. Bardzo często był "zaczepiany" przez innych obecnych w sklepie, i nie raz z tego powodu "łapał" różne mniejsze czy większe zlecenia. Ucieszyłem się jak zadzwonił i nam podziękował, stwierdzając że teraz na brak pracy nie może nażekać. Prezent "chodząca reklama" zdała świetnie swój egzamin :)
Polecam w przyszłości zwrócić uwagę w dużym markecie ile osób, ubranych w odzież roboczą, ale nie oznakowaną, się tam kręci. Nie wiadomo czy jest to konkretny specjalista w swoim fachu czy "Pan Juzek" - dozorca ;)

Jeśli już jesteśmy właścicielami firmy, mamy swoją sprawdzoną załogę, obojętnie jaki rodzaj działalności prowadzimy, czy nie dobrze jest z nich zrobić swoisty marketing? Nawet jak jadą do pracy, z pracy, są gdzies w jej trakcie, chodźby nawet wyskoczyli z samochodu po bułki na śniadanie do przydrożnego sklepiku, zawsze może się trafić ktoś kto zostanie waszym potencjalnym klientem :)  


Myśliwska 6
78-100 Kołobrzeg
512 766 813
660 768 720
Projekt i realizacja KristinArt
2017
Wróć do spisu treści